Huom. ilmoittautuminen tuoteideakilpailuun on päättynyt.
Hei sinä keskisuomalainen!
Onko sinulla idea, miten tavallinen matkailija voidaan osallistaa paikalliseen toimintaan? Millä tavoin matkailija voisi osana matkaansa osallistua vapaaehtoistoimintaan paikkakunnallasi? Mitä hyötyä tästä voisi olla esim. kotikunnallesi tai kylällesi? Haluatko monipuolistaa omaa toimintaa taikka lisätä oman kotikuntasi elinvoimaa? Tässä on ainutlaatuinen mahdollisuus!
Jyväskylän ammattikorkeakoulun ja Keski-Suomen Kylät ry:n yhteinen Value-hanke järjestää vapaaehtoismatkailun tuoteideakilpailun.
Kuka saa osallistua?
Kilpailuun saavat osallistua kaikki keskisuomalaiset, yksin tai yhteistyössä. Voit osallistua riippumatta siitä, edustatko yritystä, yhteisöä tai vaikka ihan yksityishenkilönä!
Mikä ihmeen tuoteidea?
Tämä ei ole tuotekilpailu, vaan tuoteideakilpailu. Tämä tarkoittaa, että tuotteesi voi olla niin uusi ja innovatiivinen, että se on vielä ideatasolla. Sinun tulee kuvata vapaaehtoistoiminta ja matkailupalvelut, jotka siihen kuuluvat. Hakulomakkeen eri osiot ja kysymykset auttavat sinua suunnittelussa. Huomioi myös vastuullisuusasiat! Ei haittaa, jos kaikki palikat eivät olekaan vielä loksahtaneet paikoilleen.
Jos et ole varma, mitä vapaaehtoismatkailu juuri on ja kuuluuko sinun ideasi siihen, tutustu Value-hankkeen tuottamiin materiaaleihin verkkosivuilla.
Kuka ideoita arvioi?
Tuoteideoita arvioi kilpailun asiantuntijatuomaristo:
- Tanja Rämä, kylälähettiläs, Keski-Suomen Kylät ry – maaseudun näkökulmasta
- Saana Jaakkola, päätoimittaja, Valpas Media – vastuullisuuden näkökulmasta
- Rositsa Röntynen, projektipäällikkö, Jamk – palvelukehityksen näkökulmasta
- Minna Tunkkari-Eskelinen, yliopettaja, Jamk – matkailuyrittäjyyden näkökulmasta
Palkinnot
Kilpailun voittaja saa:
- sparrauksen matkanjärjestäjän kanssa tuoteidean jalostamiseksi ja kaupallistamiseksi – tuomaristo ohjaa kohti sopivampaa sparraajaa, joko Maria Ojajärvi, Suomen Ekomatkaajat, tai Parvathy Venugopal, Green Escape, tuoteidean teeman ja sisällön mukaan;
- medianäkyvyyttä artikkelin / haastattelun muodossa Valpas Medialla.
Palkintoja ei voi muuttaa rahaksi.
Kilpailun toteutusaika, muoto ja muut ehdot
Pääset osallistumaan kilpailuun täyttämällä Webropol-hakulomakkeen. Samalla suostut, että tietojasi käsitellään kilpailun ja hankkeen tarkoituksiin. Hanke käyttää tuoteideoita osana selvitystään vapaaehtoismatkailun potentiaalista Keski-Suomessa. Jos olet antanut luvan, henkilötietojasi käytetään myös jatkokehittämisen suunnittelussa. Henkilö- ja tuoteideatietoja välitetään hankkeen ulkopuolisille yhteistyökumppaneille (Valpas Media, Suomen Ekomatkaajat, Green Escape) vain siltä osin kuin he tarvitsevat niitä kilpailun eri osien toteuttamiseksi.
Tuoteideasi saat esittää suomeksi tai englanniksi.
Tuoteideoiden haku alkaa 1.4.2022 ja loppuu 30.4.2022. Tuomaristo arvioi saadut ideat pian sen jälkeen. Voittajaan otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti ja voittaja ilmoitetaan kilpailun verkkosivulla.
Value-hanke ei osallistu ideoiden toteuttamiseen. Esimerkiksi, jos sparraus johtaa tuotteen kaupallistamiseen tai yhteistyön solmimiseen, tämä ei tapahdu hankkeen puitteissa, sen aikana tai sen toimenpiteenä. Facebook ei osallistu kilpailun järjestämiseen, vaan toimii sen viestintävälineenä.
Huom. ilmoittautuminen tuoteideakilpailuun on päättynyt.
Kilpailun tulokset
Kilpailuun tuli määräajan puitteissa vain vähäinen määrä hakemuksia. Tuomaristo päätti, että tässä tilanteessa palkintoa ei jaeta. Kiitämme lämpimästi osallistujia.